Tuli ystävien kanssa puhe koulun musiikkitunneista ja muistan ala-asteelta (1977-1983) laulun, jossa laulettiin tytöstä, jolla oli kenkinään sardiinipurkit…

Kysytty

Tuli ystävien kanssa puhe koulun musiikkitunneista ja muistan ala-asteelta (1977-1983) laulun, jossa laulettiin tytöstä, jolla oli kenkinään sardiinipurkit. Kukaan muu ei tällaista muistanut, mutta olen aika varma, kun juuri tuo yksityiskohta on jäänyt mieleen. Olenko kuvitellut kaiken, vai onko laulu olemassa?

Vastaus

Vastattu

Laulu lienee amerikkalainen kansanlaulu "Oh My Darling, Clementine", suomeksi joko "Rakkahani Clementine" tai "Clementine". Sanat ja nuotit löytyvät mm. Suuresta Toivelaulukirjasta 2, s. 162.

1 ääntä

Kommentit

Kiitos vastauksesta. Se olikin "sillipurkit sannikaina", mutta juuri tuota laulua hain. Näin se muisti toimii. Hyvää kesää!