Mikä on tunnetkos liisukan hei hän rantaan pyyykkiä vei vaan pyykki kuivunut ei kun tuuli kaiken vei-

Kysytty

Mikä on tunnetkos liisukan hei hän rantaan pyyykkiä vei vaan pyykki kuivunut ei kun tuuli kaiken vei-

Vastaus

Vastattu

Äänitearkiston (www.aanitearkisto.fi) mukaan kyseessä on ruotsalainen kansansävelmä nimeltään "Känner du lotta", alkuperää ei siis tiedetä. Suomalaiset sanat on tehnyt Sauvo Puhtila. Ohessa linkki tähän tietoon: http://www.aanitearkisto.fi/firs2/fi/kappale.php?Id=Tunnetko+liisukan+h…