Missä joululaulussa on sanat kyllä nallea naurattaa? Kiitos!

Kysytty

Missä joululaulussa on sanat kyllä nallea naurattaa? Kiitos!

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Voisiko kysymyksessä olla Nallevaarin joulu -niminen laulu, jossa IHAN nallea naurattaa? Se löytyy Laila Halmeen esittämänä cd-levyltä Joulumaa : klassikot : Hauskat joululaulut.

4 ääntä
Asiasanat

Kommentit

Nimenomaan, tämä riffi on joko Shostkovichin tai Prokojevin teoksesta, en vaan päähäni kumman, kukas muistaisi?

Kyseessä lienee Prokofjevin sarja: Luutnantti Kize (tai Kije), op60 ja siitä osa nro 4, Troikka.

Kiitos näistä. Olin vuosia etsinyt vastausta tuohon muistamaani "uni nallea naurattaa"-muistipätkään. Ja mielestäni se olikin jonkun venläisen säveltäjän sävel: Nyt vielä selvitettävä, että Prokofjevin vaiko - voisko olla Shostan? Ehkä ei sittenkään, vaikka monenlaista hänkin sävelsi...

Löysin nyt myös säveltäjän; Sergei Prokofjevin sävellys Troikka, elokuvaan Luutnantti Kisé, vuonna 1933.

Kiitos internet ja YouTube!