Otsikko
Missä Helsingin kirjastossa voisi käyttää tietokonetta niin, että voisi tulostaa valokuvia valokuvatulostuspaperille (siis lisättäisiin yksi valokuvapaperi…

Kysytty

Missä Helsingin kirjastossa voisi käyttää tietokonetta niin, että voisi tulostaa valokuvia valokuvatulostuspaperille (siis lisättäisiin yksi valokuvapaperi tulostimeen tulostusta varten)?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Valitettavasti Helsingin kirjastoissa ei ole tällaista tulostusmahdollisuutta valokuville, koska kirjastoilla ei ole konekohtaisia tulostimia. Eli samalle tulostimelle tulostuu samanaikaisesti useamman tietokoneen tulosteita. Tällaiselle erikoispaperille saattaa siis vahingossa tulostua jonkin toisen koneenkäyttäjän aineistoa.

On kuitenkin olemassa paitsi valokuvausliikkeitä, myös internetin kautta toimivia digikuvapalveluita. Seuraavassa linkki MikroBitti-lehden artikkeliin, jossa on vertailtu näitä palveluita:

http://www.mikrobitti.fi/nettijatkot/2006/06/tulostuspalvelut/