Missä Aku Ankka -lehden numerossa ja missä mahdollisissa Aku Ankka -sarjakuva-albumeissa tms. on löydettävissä luettavaksi sarjakuva Aku Ankka…

Kysytty

Missä Aku Ankka -lehden numerossa ja missä mahdollisissa Aku Ankka -sarjakuva-albumeissa tms. on löydettävissä luettavaksi sarjakuva Aku Ankka Mestarikampaajana? Tuosta nimestä en ole varma mutta sarjakuvassa Aku on kampaaja joka loihtii kenestä tahansa naisesta mitä kauneimman kaunottaren! Olen tämän sarjakuvan joskus lapsena 60/70-luvulla lukenut ja se teki minuun lähtemättömän muistijäljen!

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Voisikohan kyseessä olla ehkä tarina Ehostusmestari (Beauty business), joka julkaistiin ensimmäisen kerran Aku Ankka -lehdessä 34/1969 ja uudelleen numerossa 17/2012. Tämän lisäksi se sisältyy mm. albumeihin Höyhensarjan mestari ja muita Aku Ankan parhaita (Aku Ankan parhaat ; 48) ja Mahtiankka Roope. Tarinassa Aku on avannut Salon Hurma -nimisen kauneudenhoitolan. Taiturimaisesti naisia kaunistavan monsieur Akun maine leviää nopeasti ja pian hän on tehnyt kaupungin kaikista naisista niin kauniita, että Iines alkaa tuntea olevansa "ruma ankanpoikanen joutsenten joukossa". Leenu, Liinu ja Tiinu vievät tätinsä väkisin Akun käsittelyyn ja päättävät auttaa tätä vaihtamalla salaa Akun kosmeettisia aineita vahvempiin, mikä on johtaa katastrofiin. Tyttöjen neuvokkuuden ansiosta tarinalla on kuitenkin  - hieman poikkeuksellisesti -  onnellinen loppu: Iineksestä tulee Salon Hurman ihastuttavin asiakas ja Akun salongin "säteilevin ja ihanin mainos".