Ennen vuotta 1973 ilmestyneessä, jossakin Aku Ankan julkaisussa, oli keskiaikainen aihe. Tarina ei ollut pitkä, se oli ehkä vain 1-2 sivun juttu. Olen…

Kysytty

Ennen vuotta 1973 ilmestyneessä, jossakin Aku Ankan julkaisussa, oli keskiaikainen aihe. Tarina ei ollut pitkä, se oli ehkä vain 1-2 sivun juttu.

Olen romantikko, ja kun käänsin Ankan sivua, silmäni rävähtivät selälleen onnesta: kuvassa oli linnan sisäpiha.
Mikä hienointa, Iines oli pukeutunut haarniskaan.

Olen vuosikausia kysellyt ympäriinsä ja uudelleen selannut vanhoja vuosikertoja, mutta en ole löytänyt kuvaa.
Mielestäni en ole voinut keksiä juttua tai nähdä unta, koska opin juuri sen kuvatekstissä uuden sanan: Iines kantoi yllään kapistusta nimeltä "sotisopa".

Vastaus

Vastattu

Voit hakea Aku Ankka -lehtiä ja nähdä niiden sisällöt Aku Ankan verkkosivuilla. Lehtien lukemiseen tarvitsee kuitenkin tunnukset. Näyttäisi, että vuoden 1972 numerossa 1 on ollut tarina Vanhan linnan salaisuus. Voisikohan kyseessä olla tämä tarina? Kirjastosta voit lainata kirjoiksi painettuja näköispainoksia Aku Ankka -lehtien vuosikerroista. Alla linkki alkuvuoden 1972 lehtien näköispainokseen.

Aku Ankka : näköispainos vuosikerrasta 1972. 1 osa: https://outi.finna.fi/Record/outi.1383371

1 ääntä
Asiasanat

Kommentit

Tarinassa Kaakattimaan kuningatar (Aku Ankka -lehti 6/1969) Iines pukeutuu haarniskaan ja puhekuplassa mainitaan sana "sotisopa".