Otsikko
Etsin yhtä tiettyä Aku Ankan lehteä (voi olla albumi tai taskukirjakin), jossa oli edelleen minua inspiroiva tarina Akusta, joulusta ja joululahjoista. En…

Kysytty

Hei, etsin yhtä tiettyä Aku Ankan lehteä (voi olla albumi tai taskukirjakin), jossa oli edelleen minua inspiroiva tarina Akusta, joulusta ja joululahjoista. En muista, eikö Akulla ollut rahaa ostaa joululahjoja vai mistä oli kyse, mutta jokainen suvun jäsen sai tiiliskiven joululahjaksi. Viimeisessä kuvassa oli sitten joukko oikein tyytyväisiä sukulaisia, kun kaikilla oli oma käyttötarkoituksensa tiiliskivelle: Roope käytti sitä rahapainona, joku ovistopparina, joku katkenneen maalaustelineen jalkana jne. Haluaisin löytää kyseisen Aku Ankan sivun saadakseni siitä taas motivaation nähdä asioita eri näkökulmista. Mahtaisiko joku tietää, mistä lehdestä (numero ja vuosi) tai muusta sellaisesta oli kyse?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Tupu, Hupu ja Lupu antavat tiiliskiviä joululahjaksi tarinassa Käteviä lahjoja, joka on julkaistu ainakin Aku Ankan numerossa 50/1971.