Minulta varastettiin muutama vuosi sitten lompakko ja siellä kirjastokortti jonka toki ilmoitin varastetuksi. en ole saanut aikaiseksi uuden kortin hankintaa…

Kysytty

Hei
Minulta varastettiin muutama vuosi sitten lompakko ja siellä kirjastokortti jonka toki ilmoitin varastetuksi. en ole saanut aikaiseksi uuden kortin hankintaa. nyt kun korona jyllää haluaisin aktivoida kirjastokortin jotta voisin hyödyntää kirjaston etäpalveluja. miten onnistuisi kun kirjastot kiinni?

Vastaus

Vastattu

Juuri tällä hetkellä kirjastokortin hankkiminen ei valitettavasti onnistu. Helmet-kirjastoissa kuitenkin selvitetään parhaillaan mahdollisuuksia luoda tilapäinen käytäntö, jolla asiakkaat voisivat hankkia jonkinlaisen virtuaalisen kirjastokortin. Tällä pystyisi lainaamaan vain e-aineistoja, ja se olisi voimassa vain siihen asti, kun kirjastot joskus jälleen avataan. Toivottavasti tämä hanke toteutuu lähiaikoina.