Minulla on kirjastokortti, jonka olen ottanut vastaan 15.7.2011. Yritin kirjautua sillä Helmet'iin mutta se ei onnistunut kuten ei myöskään uuden salasanan…

Kysytty

Hei, Minulla on kirjastokortti, jonka olen ottanut vastaan 15.7.2011. Yritin kirjautua sillä Helmet'iin mutta se ei onnistunut kuten ei myöskään uuden salasanan pyytäminen. Menin sitten rekisteröitymään sillä seurauksella, että tulin siis pyytäneeksi itselleni uuden kirjastokortin. Onko tuo vuonna 2011 saamani kirjastokortti ehtinyt jo vanhentua?
Ystävällisin terveisin,
Ritva Lähde

Vastaus

Vastattu

Jos kirjastokortti on ollut käyttämättä yli kolme vuotta eikä sillä ole selvittämättömiä asioita (esim. maksamattomia maksuja), niin asiakastiedot poistetaan rekisteristä.

Olet nyt ennakkorekisteröitynyt ja sen yhteydessä sait numerosarjan, jonka avulla tiedot löytyvät kirjaston asiakasrekisteristä. Seuraavaksi sinun pitäisi mennä johonkin Helmet-kirjastoon saamasi numerosarjan ja voimassa olevan kuvallisen henkilöllisyystodistuksen kanssa, että saisit uuden kirjastokortin.