Otsikko
Minulla on ollut sama kirjastokortti yli 15 vuotta. Ja viimeksi olen lainannut kirjoja noin vuonna 1999-2001. Voiko kirjastokortti vanhentua? Pitääkö tilata…

Kysytty

Minulla on ollut sama kirjastokortti yli 15 vuotta. Ja viimeksi olen lainannut kirjoja noin vuonna 1999-2001. Voiko kirjastokortti vanhentua? Pitääkö tilata uusi kortti?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Asian voi varmistaa vain käymällä siinä kirjastossa, joka on kortin aikoinaan myöntänyt. Kirjastokortit eivät ole yleensä voimassa ikuisesti, mutta riippuu jokaisen kirjastojärjestelmän omista ratkaisuista, kuinka pitkään ns. passiivisia kortteja pidetään järjestelmässä.