Minulla on akustinen kitara jostain 1900-luvun alusta. Sen lavassa on laatta "A.Apostol Helsingfors". Onko tietoa milloin ja paljonko näitä kitaroita on tehty?

Kysytty

Minulla on akustinen kitara jostain 1900-luvun alusta. Sen lavassa on laatta "A.Apostol Helsingfors". Onko tietoa milloin ja paljonko näitä kitaroita on tehty?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Valitettavasti palstamme kautta ei kysymykseesi ole löytynyt vastausta. Kysymys Alexei Apostolista: http://www2.kirjastot.fi/kysy/arkistohaku/kysymys/?ID=71cdc77f-ba7c-4c9…

Kannattaa kysyä asiaa vielä Helsingin kitaraseurasta http://www.kitaraseura.fi/tietoja/

0 ääntä

Kommentit

Suomalaisten soitinvalmistajien ja -kauppojen historiaa on tutkittu erittäin vähän. Kysyjän etsimä tieto saattaa olla olemassa jossain Apostolin liikkeen mahdollisesti säilyneen arkistoaineiston uumenissa. Tätä on kuitenkin vaikea selvittää, ellei kukaan tee perustutkimusta eli kaivele näitä arkistoja.

Fazerin musiikkikaupan vaiheista on olemassa suppea historiikki (Marvia: Oy Fazerin musiikkikauppa 1897-1947), jossa on jonkin verran rahallisia myyntilukuja. Yksittäisten soittimien tai merkkien tasolle ei kirjassa kuitenkaan mennä.