Mikä on Espanjan kansallissoitin? Aiheenamme on Espanjalainen musiikki ja musiikkikulttuuri.

Kysytty

Mikä on Espanjan kansallissoitin? Aiheenamme on Espanjalainen musiikki ja musiikkikulttuuri.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Espanjan kansallissoitin on kitara. Kitaran historiasta löydätte tiiviin tietopaketin esim. Otavan suuresta musiikkitietosanakirjasta, joka löytyy miltei kaikista kirjastoista.

Kitara liittyy espanjassa läheisesti espanjalaiseen kansantanssiin, flamencoon. Internetistä, osoitteesta: http://www.flamencovivo.dk/flamenco/links.htm
löytyy koottuna hyviä linkkejä flamenco-aiheisille sivuille.

Flamencosta ilmestyi viime vuonna myös Like-kustantamon toimesta suomenkielinen kattava teos nimeltä "Flamenco", jota voi kysyä kirjastosta.

19 ääntä

Kommentit

hasua lukra 22vuotta vanhoja keskusteluja