Otsikko
Mistä saan tietoa Japanin kansanmusiikin historiasta?.....

Kysytty

Mistä saan tietoa Japanin kansanmusiikin historiasta?.....

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Tästä pääset alkuun:

1. Hanki käsiisi tämä kirja, löytyy pääkaupunkiseudulta:

Károlyi, Ottó, Traditional African and oriental music / Ottó Károlyi. London : Penguin books , c1998.
Teos käsittelee yleisesti afrikkalaista ja orientaalia musiikkia ja soittimia. Sisältää myös lyhyitä nuottiesimerkkejä sekä runsaasti kuvia mm. soittimista.

2. Perinteisiä lyömäsoittimia käyttävän japanilaisen Kodo-ryhmän kotisivu. Tietoa Kodo-ryhmän historiasta, jäsenistä, kiertueista ja perinteisen japanilaisen rummun, taikon, soiton opiskelusta ja kursseista. Musiikkinäytteitä.
Aihe: Kodo lyömäsoittimet perinnemusiikki rummut taiko
Kieli: englanti, japani
Laji: kotisivu
Julkaisija: Kodo Cultural Foundation
Osoite: http://www.kodo.or.jp/

3. Lainaa vielä musiikki CD-levyjä, joissa soitetaan seuraavilla soittimilla, levyjen kansilehdissä ja mukana olevissa liitteissä on usein asiatietoa ko. musiikista: Koto, Shakuhachi, Biwa