Minulla on 6-vuotias poika, joka on kovin innokas lukemaan. Olemme yhdessä lukeneet esim. Risto Räppääjät, Maukat ja Väykät sekä Heinähatut ja Vilttitossut…

Kysytty

Hei!

Minulla on 6-vuotias poika, joka on kovin innokas lukemaan. Olemme yhdessä lukeneet esim. Risto Räppääjät, Maukat ja Väykät sekä Heinähatut ja Vilttitossut. Itsekseen hän on nyt ahminut ainakin Kapteeni Kalsari -sarjan ja paljon Star Wars -aiheisia kirjoja. Vähän aikaa sitten hän löysi kirjastosta Varjak Käpälä -kirjat. Epäröin ensin antaa hänen lukea niitä, mutta eivät ole tuntuneet jäävän painamaan mieltä, joten kaipa ne on ok. Tänään hän olisi halunnut lainata Soturikissat-sarjaa, mutta epäilin sen olevan liian jännittävä. Verattuna Varjakiin, kuinka hurja tuo sarja on?
Hän toivoi löytävänsä muitakin kissa- ja lohikäärmeaiheisia kirjoja, ilmeisesti tuollainen fantasiapuoli on alkanut kiehtoa. Mitä kirjoja osaisitte hänelle suositella?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kollega lastenosastolta sanoi Soturikissat-sarjan olevan aika hurja 6-vuotiaalle. Se on monesti ryhmitelty nuortenkirjaksi, joten ehkä sen aika voisi olla vähän myöhemmin.

Tässä muutamia fantasiakirjoja ja –sarjoja, jotka voisivat häntä kiinnostaa:

- Kate McMullan: Lohikäärmeakatemia-sarja
- Paul Martin, Manu Boisteau: Kauhukartano-sarja
- Natalie Jane Prior, Lili Väkevä –kirjat
- Mika Rättö, Tihkuluodon kuiskaajat
- Cressida Cowell, Näin koulutat lohikäärmeesi –kirjat
- Tony DiTerlizzi, Spiderwickin kronikat -sarja

Kaikkia kirjoja saa lainaan Helmet-kirjastoista:

http://www.helmet.fi/fi-FI