/-vuotias lapsenlapseni osaa lukea, mutta tykkää myös kuunnella kun hänelle luetaan. On luettu Muumit, Peukaloisen retket, Astrid Lindgrenit ja viimeksi…

Kysytty

/-vuotias lapsenlapseni osaa lukea, mutta tykkää myös kuunnella kun hänelle luetaan. On luettu Muumit, Peukaloisen retket, Astrid Lindgrenit ja viimeksi Cornelia Funken Lohikäärmeellä ratsastaja ja Rovoruhtinas. Sormusten ritarit ja Potterit tuntuvat vielä vähän kaukaisilta. Nyt on mummolta ideat vähissä, mitä hiukan fantasian puolella liikkuvaa seuraavaksi luettaisiin, että mummonkin mielenkiinto pysyisi yllä? Arkitarinoilla on paikkansa, mutta mielikuvitusta ruokkivaa fantasiaakin tarvitaan. Kiitos.

Vastaus

Vastattu

Hei, tässä muutama vinkki:

  • Tuutikki Tolonen: Mörkövahti (seuraavat osat Mörköreitti ja Mörköviesti)
  • Vuokko Hurme: Kiepaus (seuraavat osat Kaipaus ja Keikaus) tai Värikkäät 1: Tiukun salaisuus (seuraava osa 2: Kirjava kartano ja 3:Varjovieras)
  • Karin Erlandsson: Helmenkalastaja (seuraavat osat Linnunkesyttäjä, Vuorikiipeilijä ja Kukistaja)
  • Heli Rantala: Suurenmoinen sitruunaseikkailu tai Kaikkien aikojen kookoskeikka
  • Siri Kolu: Villitalo (seuraavat osat Villitalon valitsemat, Villitalo taistelee)
0 ääntä

Kommentit

Lisäisin luetteloon vielä C. S. Lewisin Narnia-kirjat (alkaen Velhosta ja leijonasta) sekä Aili Somersalon teoksen Mestaritontun seikkailut, joka ei nimestään huolimatta ole mikään joulukirja.