Minulla olisi noin 20 kpl hyvässä kunnossa olevia kirjoja. Kirjat ovat suomen ja venäjän kielellä. Voiko kirjat lahjoittaa kirjastoon?

Kysytty

Hei, minulla olisi noin 20 kpl hyvässä kunnossa olevia kirjoja. Kirjat ovat suomen ja venäjän kielellä. Voiko kirjat lahjoittaa kirjastoon?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kyllä, kirjastot ottavat vastaan kirjalahjoituksia tarpeen mukaan. Voit tiedustella asiaa lähikirjastostasi. Jos lahjoitettuja kirjoja ei oteta kirjaston kokelmaan, ne ohjataan eteenpäin, esim. kierrätyskärryyn, josta muut asiakkaat voivat poimia teoksia itselleen. Huom! Keskustakirjasto Oodi ei ota vastaan aineistolahjoituksia.

Kirjastoja, joissa on kirjakierrätyspiste, voit etsiä Helmet.fi-sivulta kohdasta Kirjastot ja palvelut. Kirjoita hakulaatikkoon kirjakierrätyspiste ja paina enter.

Helmet.fi/Kirjastot_ja_palvelut. https://www.helmet.fi/fi-FI/Kirjastot_ja_palvelut