Otsikko
Minulla oli pari kuukautta sitten lainassa kirja, jonka palautin jo kauan aikaa sitten. Nyt kun kävin helmetissä omissa tiedoissani, huomasin, että kirja kerää…

Kysytty

Minulla oli pari kuukautta sitten lainassa kirja, jonka palautin jo kauan aikaa sitten. Nyt kun kävin helmetissä omissa tiedoissani, huomasin, että kirja kerää siellä sakkoa. Miksei palautukseni ole rekisteröity nettisivulleni?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Ota yhteyttä siihen kirjastoon, jonne palautit kirjan tai kirjan omistavaan kirjastoon. Nide voidaan uusia, jolloin myöhästymismaksuja ei kerry lisää. Kirjaa etsitään palautuskirjastosta ja teoksen omistavasta kirjastosta. Jos se on palautunut ja mennyt lainaan uudelle asiakkaalle, kirja ei näy enää lainatiedoissasi. Jos kirja kuitenkin on edelleen lainassa kortillasi eikä sitä etsinnöistä huolimatta löydy, on todennäköistä, että kirja on edelleen palauttamatta. Kadonneen aineiston voi korvata maksamalla kirjan hinnan tai tuomalla saman teoksen tilalle.