Minulla oli lapsena, 1980-luvulla, kauniisti kuvitettu satukirja, jossa seikkailivat eläinhahmot. Kirjan sadut olivat lyhyitä, ja muistan niistä kunnolla…

Kysytty

Hei. Minulla oli lapsena, 1980-luvulla, kauniisti kuvitettu satukirja, jossa seikkailivat eläinhahmot.

Kirjan sadut olivat lyhyitä, ja muistan niistä kunnolla ainoastaan yhden sadun "Nuhakuumetta Pupulassa" tms., jossa Pupuperhe oli sairastunut nuhakuumeeseen nuorinta tyttöpupua lukuunottamatta, ja tämä nuorimmainen hoiti sairaita perheenjäseniään.

Toisessa sadussa Orava-rouva (tms.) oli menettänyt kotipesänsä myrskyssä, ja muut eläimet auttoivat häntä rakentamaan uuden kodin.

Kolmannessa sadussa, jonka muistan, hiiriperhe lähti kesäiselle huviretkelle ja osti jäätelöä kioskista tms.

Muitakin satuja kirjassa taisi olla. Kirja oli tyylikäs ja vanhanaikainen tarinoiltaan ja kuvitukseltaan.

Mikä lastenkirja mahtaa olla kyseessä?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Aili Siniluodon kirjassa Jänö Pupula ystävineen seikkailujen tiellä (1948) seikkailee Jänö Pupula. Kun Jänö aivasti -sadussa Jänö sairastaa nuhaa, mutta muuta yhteistä muistamaasi satuun ei ollut. Eli ikävä kyllä tämä ei taida olla etsimäsi kirja.