Minkäniminen on Eeva Kilven runokirja, joka ilmestyi jouluksi 1972. Äiti kirjoitti päiväkirjaansa, että siellä on kaunis jouluruno, minkä Tauno Palo lausui…

Kysytty

Minkäniminen on Eeva Kilven runokirja, joka ilmestyi jouluksi 1972. Äiti kirjoitti päiväkirjaansa, että siellä on kaunis jouluruno, minkä Tauno Palo lausui tapaninpäivänä aamukahviohjelmassa.
Mahtaako löytyä kirjastosta?

Vastaus

Vastattu

Vuonna 1972 ilmestyi Eeva Kilven ensimmäinen runokokoelma Laulu rakkaudesta ja muita runoja. Sitä ennen häneltä oli julkaistu novellikokoelmia ja romaaneja. Lähde: Kirjasampo:

https://www.kirjasampo.fi/fi/kulsa/kauno%253Aperson_123175917504624

Tässä runokokoelmassa ei ollut jouluaiheista runoa. Olisiko runoilija kuitenkin ollut joku muu?