Luin juuri kirjastosta Tuula-Liina Variksen uuden kirjan Irma. Ennen palautusta piti ottamani talteen mottona ollut Symborskan (kirjoitusvirheitä taatusti!)…

Kysytty

Luin juuri kirjastosta Tuula-Liina Variksen uuden kirjan Irma. Ennen palautusta piti ottamani talteen mottona ollut Symborskan (kirjoitusvirheitä taatusti!) runo, mutta unohdin.

Voisitteko sanoa, mistä S:n teoksesta runo löytyy, jotta voisin etsiä. Ei minulla kyllä mitään sitäkään vastaan ole, että saisin runosta kopion, mutta taitaa olla vähän liikaa pyydetty?!

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Runon nimi on 'Naisen kuva' ja se löytyy ainakin tällaisesta teoksesta:
TEKIJÄ Szymborska, Wislawa
TEOS Sata Szymborskaa / Wislawa Szymborska ; suomentaneet Martti Puukko ja Jarkko Laine
JULKTIEDOT Helsinki : Like, 2003 (Keuruu : Otava)