Minä vuonna ja kuka on kääntänyt kirjastossanne olevan Johannes Schefferuksen Lapponia -teoksen. Minulla oli se kaukolainassa vuosi sitten, mutta en painanut…

Kysytty

Minä vuonna ja kuka on kääntänyt kirjastossanne olevan Johannes Schefferuksen Lapponia -teoksen.
Minulla oli se kaukolainassa vuosi sitten, mutta en painanut mieleeni kääntäjää enkä vuotta. Itkonen se ei mielestäni ollut.
Kiitos vaivannäöstänne ja hyvää alkutalvea!

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Lapponia-teoksen (alkuteos 1674 latinaksi) on kääntänyt suomeksi Tuomo Itkonen, kielentarkistus Kerttu Manninen. Teoksesta on ilmestynyt kaksi painosta: Karisto 1963 (Lapin tutkimusseuran Acta Lapponica-sarja nro 2) ja Karisto 1979.