Mistä lehdestä löytää neuleohjeen lapsen lapinpukuun, tytölle ja pojalle?

Kysytty

Mistä lehdestä löytää neuleohjeen lapsen lapinpukuun, tytölle ja pojalle?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Lapinpuvun eli saamenpuvun kaavoja löytyy Karen Jomppasen kirjasta Lapin käsityöt, Anne Kirsten Eiran kirjasta Duodjegaldu (saamenkielinen teksti), myös Ella Sarren diasarjasta ja oheisvihkosta Inarinsaamelainen puvusto, sen käyttö ja käsityöperinne. Nämä kaikki löytyvät Lapin maakuntakirjastosta ja niitä voi kaukolainata oman kirjaston kautta.