Tietäisittekö, mistä kirjoista löytäsin tietoa ja ohjeita keskiaikaisiin vaatteisiin ja asusteisiin ? Kiitoksia etukäteen !

Kysytty

Tietäisittekö, mistä kirjoista löytäsin tietoa ja ohjeita keskiaikaisiin vaatteisiin ja asusteisiin ? Kiitoksia etukäteen !

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Lappeenrannasta löytyvät:
LANGH, Tea: Keskiajan tunnelmissa: ideakirja tekevälle ; EMBLETON, Gerry: Medieval military costume: recreated in colour photographs ; RUBY, Jennifer: People in costume: The medieval world ; LAPPALAINEN, Mare : Vaatteet ennen ja nyt: ideakirja vaatteentekijöille

Lisäksi pukeutumisen historiasta yleensä löytyy kirjoja hyllyluokasta 90.21 Muoti ja muodin historia. Esim. BRUHN,Wolfgang: Pukuhistorian kuvasto ; COSTUME worldwide: a historical sourcebook ; RACINET, Albert: Illustrated history of European costume ; SKOLNIKOV, S.P.: Historialliset päähineet, kampaukset ja korut

Katso myös aiemmin vastattu kysymys samasta aiheesta, sisältää linkkejä myös aiheeseen liittyville nettisivuille:
http://www.kirjastot.fi/fi-fi/tietopalvelu/kysymys.aspx?ID=4c403a65-901…