Tarvitsisin tietoja kirjoista, joissa käsitellään keskiajan aateliston pukeutumista Euroopassa. Sydänkeskiaika ja myöhäiskeskiaika olisivat ajankohtina.

Kysytty

Tarvitsisin tietoja kirjoista, joissa käsitellään keskiajan aateliston pukeutumista Euroopassa. Sydänkeskiaika ja myöhäiskeskiaika olisivat ajankohtina.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Aiheesta kannatta hakea kirjaston aineistotietokannasta hakusanoilla keskiaika ja pukeutuminen, tai keskiaika ja vaateeet.

Mm. tällaisista teoksista on varmaan apua:

Hunnisett, Jean: Period costume for stage & screen. Patterns for women's dress, Medieval-1500

A Pictorial history of costume

Hatt, Christine: Clothes of the medieval world

Embleton, Gerry: Medieval military costume : recreated in colour photographs

Ruby, Jennifer: People in costume. The medieval world

Peacock, John: Länsimainen puku antiikista nykyaikaan