Otsikko
Milloin Tolkienin kääntämättömiä teoksia käännetään? Esim. The Adventures of Tom Bombadil olisi kiva lukea, mutta englanniksi en luultavasti sitä ymmärtäisi.

Kysytty

Milloin Tolkienin kääntämättömiä teoksia käännetään? Esim. The Adventures of Tom Bombadil olisi kiva lukea, mutta englanniksi en luultavasti sitä ymmärtäisi.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kustannusyhtiöt valitsevat, mitkä kirjat käännetään suomeksi ja mistä otetaan uusia painoksia. Tolkienin kustantaja on WSOY ja lähetin kysymyksesi edelleen heille. Sieltä tuli seuraavanlainen vastaus:

WSOY julkaisee ensi syksynä Tolkienin Kirjeitä Joulupukilta, joka on kokoelma Tolkienin omille lapsilleen Joulupukin ominaisuudessa kirjoittamia
ja kuvittamia kirjeitä.

Toivottavasti tästä syksyllä ilmestyvästä kirjasta on Sinulle iloa!