Milloin sarjakuvia alettiin hankkimaan kirjastojen valikoimiin? Millainen oli kirjastojen suhtautuminen sarjakuvia kohtaan niiden tultua osaksi valikoimaa?

Kysytty

Milloin sarjakuvia alettiin hankkimaan kirjastojen valikoimiin? Millainen oli kirjastojen suhtautuminen sarjakuvia kohtaan niiden tultua osaksi valikoimaa?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Vastausta kysymykseen voisi etsiä esim. seuraavista julkaisuista:

Fiktiota! : levottomat genret ja kirjaston arki / toim. Kaisa Hypén.
Helsinki : BTJ Kirjastopalvelu, 2006

Kirjastojen vuosisata : yleiset kirjastot Suomessa 1900-luvulla / toim. Ilkka Mäkinen.
Helsinki : BTJ Kirjastopalvelu, 1999.

Missä mennään? : kirjallisuuden lajeja ja ilmiöitä / toimittaneet: Kanerva Eskola, Antti Granlund ja Markku Ihonen
Tampere : [Tampereen yliopisto], 1998.

Kokoelmakumous! / toimittaja: Heikki Poroila ; [julkaisija:] Kirjastopoliittinen yhdistys r.y.
Helsinki : Kirjastopoliittinen yhdistys, 1990