Milloin kuoli norjalainen teologian professori, kirjailija Fredrik Wislöff, joka käytti myös nimiä Carl Fredrik Wislöff ja Carl Fr. Wislöff?

Kysytty

Milloin kuoli norjalainen teologian professori, kirjailija Fredrik Wislöff, joka käytti myös nimiä Carl Fredrik Wislöff ja Carl Fr. Wislöff?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kirjan Surusta kirkkauteen (kirj. Fredrik Wislöff) esipuheessa manitaan, että Carl Fredrik Wislöff on eri henkilö kuin Fredrik Wislöff. Edellinen on jälkimmäisen serkku ja neljä vuotta nuorempi.

Fredrik Wislöff, suosittujen hartauskirjojen kirjoittaja, on syntynyt 1904 ja kuollut 1986.

Lähteet:
Factum. 8, Weilin & Göös, 2005
Wislöff, Fredrik: Surusta kirkkauteen, Suomen raamattuopiston kustannus1988

10 ääntä

Kommentit

Luin juuri Fredrik Wislöffin "Tähkäpäitä" kirjan ja kyllä on hyvää luettavaa! 10+ annan ajatuksistaan!