Miksi kirjavaraukseni epäonnistuu helmet.fi:ssä? Minulla ei ole lainoja myöhässä, mutta kun yritän varata kirjan helmet ilmoittaa: Toiminto estetty. Ole hyvä…

Kysytty

miksi kirjavaraukseni epäonnistuu helmet.fi:ssä? Minulla ei ole lainoja myöhässä, mutta kun yritän varata kirjan helmet ilmoittaa:
Toiminto estetty. Ole hyvä ja ota yhteyttä kirjaston henkilökuntaan.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Korttisi tiedoista näkyy, että olet äskettäin täyttänyt 15 vuotta, ja kirjastolle et ole enää lapsiasiakas. Sinun pitäisi nyt käydä kirjastossa, että asiakastietosi voidaan päivittää. Se tarkoittaa, että takaajasi tiedot poistetaan kortiltasi, ja olet tästä lähin itse vastuussa lainoistasi. Samalla tarkistetaan, että muutkin tietosi ovat ajan tasalla. Ota kirjastoon mukaan kirjastokorttisi ja henkilötodistus (esim. passi, alle 18-vuotiaalla henkilötodistukseksi käy myös kuvaton Kela-kortti). Tervetuloa!