Otsikko
Mika Waltari on kirjoitanut tarinan Sotilas on kuollut ja tämä on julkaistu ainakin Lukittu laatikko ja muita kertomuksia (1978, 2000)- kokoelmateoksessa…

Kysytty

Mika Waltari on kirjoitanut tarinan Sotilas on kuollut ja tämä on julkaistu ainakin Lukittu laatikko ja muita kertomuksia (1978, 2000)- kokoelmateoksessa. Epäselvää on kuitenkin, onko tarina novelli ja minä vuonna ja missä Waltari sen on alkujaan julkaissut? Entä onko tiedossa, kuka olisi kääntänyt tarinan saksaksi?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

"Sotilas on kuollut" on novelli, ja WSOY on alun perin julkaissut sen vuonna 1930 teoksessa "Jättiläiset ovat kuolleet". Novellia ei ole käännetty saksaksi.