Mitkä Mika Waltarin teoksista on käännetty englanninkielelle?

Kysytty

Mitkä Mika Waltarin teoksista on käännetty englanninkielelle?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Suomen kansallisbibliografian mukaan ainakin seuraavat Mika Waltarin teokset on käännetty englanniksi: Mikael Karvajalka (The adventurer), Johannes Angelos (The dark angel), Sinuhe egyptiläinen (The Egyptian), Turms kuolematon (The Etruscan), Mikael Karvajalka (Michael the Finn), Kuun maisema (Moonscape and other stories), Neljä päivänlaskua (A nail merchant at nightfall), Ihmiskunnan viholliset (The Roman : The memoirs of Minutus), Valtakunnan salaisuus (The secret of the kingdom), Vieras mies tuli taloon (A stranger came to the farm), Felix onnellinen (The tongue of fire), Mikael Hakim (The wanderer).

Lisäksi mainitaan teos The Sultan's renegade, alkuteosta ei mainita, mutta kyseessä saattaa olla Mikael Hakim. Englanniksi on ilmestynyt myös kokoelma The tree of dreams and other stories, joka sisältää esim. pienoisromaanin Fine von Brooklyn.

2107 ääntä

Kommentit

Kiitokset tiedoista. Mutta mitä todella haluaisin tietää, on mistä saisin ostettua kirjat The Adventurer ja The Wanderer (Sultan’s renegade).