Mikä vanha suomalainen elokuva on kyseessä? Muistan vain sen että elokuvassa oli pieni poika, joka luki vanhalle kuolevalle miehelle satukirjaa mutta ei…

Kysytty

Mikä vanha suomalainen elokuva on kyseessä? Muistan vain sen että elokuvassa oli pieni poika, joka luki vanhalle kuolevalle miehelle satukirjaa mutta ei ilmeisesti osannut lukea tai ei jaksanut lukea satua loppuun joten sanoi ”poks vaan ja henki pois” ja lopetti lukemisen tämän jälkeen. Kommentti oli hauska vanhan miehen mielestä, joka myös menehtyi pian tämän jälkeen.

Vastaus

Vastattu

Hei,

Kyseessä on Markku Pölösen tangoelokuva Onnen maa (1993). Löytyy Yle Areenasta ja kyseinen kohtaus on n. 48 minuutin kohdalla.