Kertokaa kaikki mitä tiedätte Markku Pölösen vuonna 1993 valmistuneesta Onnenmaa-elokuvasta. (ulkoinen ja sisäinen juoni sekä henkilöt)

Kysytty

Kertokaa kaikki mitä tiedätte Markku Pölösen vuonna 1993 valmistuneesta Onnenmaa-elokuvasta. (ulkoinen ja sisäinen juoni sekä henkilöt)

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Markku Pölösen elokuva Onnen maa valmistui v. 1993. Samana vuonna elokuva palkittiin Risto Jarva -palkinnolla.

Onnen maa-videon esittelytekstissä kerrotaan sen olevan nostalginen komedia tangomusiikin kuumasta kesästä 60-luvun alussa. Elokuvassa "tuhlaajapoika" Tenho palaa kaupungista vanhempiensa kotitilalle tuttuun maalaismaisemaan. Kuuma romanssi eroottisen Virvan kanssa leimahtaa. Kesä hehkuu, tango soi...

Markku Pölönen kertoo haastattelussaan, että Onnen maa on yhä hänen henkilökohtaisin, omaelämäkerrallisin elokuva (voit lukea haastattelun osoitteesta
http://www.film-o-holic.com/haastattelut/haastattelussa_markku_polonen… ).

Löydät tietoa Markku Pölösestä ja Onnen maa -elokuvasta mm. teoksista Elävän kuvan vuosikirja 1994 sekä Alanen, Antti, Elokuvaopas: pitkät elokuvat, 1995.
Aleksi-artikkeliviitetietokannasta löytyy artikkeliviitteitä Markku Pölösestä sekä Onnen maan elokuva-arvosteluista.

Onnen maa -video ja mainitut teokset löytyvät Jyväskylän kaupunginkirjaston kokoelmista. Aleksti-tietokantaa voi käyttää kirjaston työasemilla.