Mikä tämä pieni esine on? Kuppiosan halkaisija on 27 mm, vaakunakuviot ihmetyttävät.

Kysytty

Mikä tämä pieni esine on? Kuppiosan halkaisija on 27 mm, vaakunakuviot ihmetyttävät.

Vastaus

Vastattu

Esine tuo kovasti mieleen öljytuikun tai -lampun, joita on jo antiikin aikoina tavattu koristella vaikkapa uskonnollisilla symboleilla tai ornamenteilla. Tämä on kuitenkin valistunut arvaus.

Tarkempaa arviota esineestä kannattaa kysyä esimerkiksi huutokauppakamareista tai antiikkiliikkeistä.

Öljytuikku. fi.wikipedia.org.

Oil lamp. en.wikipedia.org.