Lasten- tai nuortenkirjoja, joista on julkaistu sekä kuvitettu että kuvittamaton versio

Kysytty

Mikä tai mitkä olisivat sellaisia lasten- tai nuortenkirjoja, joista olisi ajan saatossa julkaistu sekä kuvitettu että kuvittamaton versio?

Vastaus

Vastattu

Tässä joitakin lasten- ja nuortenkirjallisuuden klassikkoja, joista on olemassa sekä kuvitettu että kuvittamaton laitos:

Burnett, Frances Hodgson: Salainen puutarha

Burroughs, Edgar Rice: osa Tarzan-kirjoista (esim.Tarzanin pedot, Tarzanin paluu, Tarzan ja kadonnut valtakunta, Tarzan ja kultakaupunki)

Lindgren, Astrid: Kalle mestarietsivä (huom. uudempi painos nimellä Mestarietsivä Blomkvist)

Stevenson, Robert Louis: Aarresaari

Verne, Jules: Kapteeni Grantin lapset

Lisäksi esimerkiksi Louisa M. Alcottin Pikku naisia -kirjasta ja Frances Hodgson Burnettiin Pikku prinsessasta on julkaistu kuvakirjaversio, jossa tarina on kerrottu uudelleen lyhennettynä.

Uudemmista kirjoista J. K. Rowlingin Harry Potter -sarjasta on tähän mennessä ilmestynyt neljä ensimmäistä osaa kuvitettuina laitoksina.