Otsikko
Mikä runo ja kuka on runoilija? "Isä ja poika käyvät hiljaa, kahden niin onnellisin mielin ruuhelleen. Koi kuultaa kaislikosta kotilahden ja hopeoitsee salmen…

Kysytty

Mikä runo ja kuka on runoilija?
"Isä ja poika käyvät hiljaa, kahden niin onnellisin mielin ruuhelleen. Koi kuultaa kaislikosta kotilahden ja hopeoitsee salmen tyynen veden. On kevätaamu, ojat tulvillansa..."

Vastaus

Vastattu

Säkeet ovat Heikki Asunnan runosta Kevät, joka julkaistiin Nuorten Pellervo -lehdessä 5/1934. Tämä ei ole sama runo kuin Asunnan Ruuhenveistäjä-kokoelmaan sisältyvä Kevät.

01.05.1934 Nuorten Pellervo no 5 - Digitaaliset aineistot - Kansalliskirjasto