Kenen kirjoittama on runo, joka alkaa näin: Yllä yksiöisen jään unenhauras utuseitti. Käärinliinaan kelmeään pyry raisun rannan peitti.

Kysytty

Hei,

Kenen kirjoittama on runo, joka alkaa näin:

Yllä yksiöisen jään
unenhauras utuseitti.
Käärinliinaan kelmeään
pyry raisun rannan peitti.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kyseessä on Heikki Asunnan runo Marraskuun ilta. Runo on Asunnan kokoelmasta Ruuhen veistäjä (1946), mutta on luettavissa myös Heikki Asunnan Valituista runoista (1948) sekä runoantologiasta Tämän runon haluaisin kuulla 3. (toim. Satu Koskimies ja Juha Virkkunen, Tammi 2000).