Otsikko
Mikä on siirtokokoelma? Esim. jotkut John Wyndhamin kirjat ovat siirtokokoelmassa.

Kysytty

Mikä on siirtokokoelma? Esim. jotkut John Wyndhamin kirjat ovat siirtokokoelmassa.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Turun kaupunginkirjaston siirtokokoelma sijaitsee pääkirjaston kellarissa. Siitä saa kirjoja lainaksi pyytämällä haluamaansa teosta neuvonnasta. Siirtokoelma sisältää vieraskielistä kaunokirjallisuutta (englanti, ranska, saksa). Alkujaan kokoelma on perustettu aluekirjastoja varten, jotta ne voisivat valita itselleen tästä kokoelmasta vaihtuvaa vieraskielistä kirjallisuutta.