Otsikko
Mikä on kirja, jossa tyttö menee Venäjälle tsaari Nikolain aikaan ja ystävystyy tsaarin verenvuototautia sairastavan pojan lääkärin kanssa ? Kirja on romaani…

Kysytty

Mikä on kirja, jossa tyttö menee Venäjälle tsaari Nikolain aikaan ja ystävystyy tsaarin verenvuototautia sairastavan pojan lääkärin kanssa ? Kirja on romaani ja vanha. Tekijä voi olla ulkomainenkin.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Tämän tyyppinen juoni on Eva Illoisen nuortenkirjassa Tsaarin poika. Se on vuodelta 1986. Tosin se kertoo nuoresta pojasta, joka viettää aikaa Aleksein kanssa vähän ennen keisariperheen tuhoa.

Voit tarkastaa aineistotietokannasta, http://www.helmet.fi , missä kirjastossa teos on paikalla.