Mitä sinulla olisi kertoa telepatiasta (perustietoja) ja mitä kirjaa suosittelisit?

Kysytty

Mitä sinulla olisi kertoa telepatiasta (perustietoja) ja mitä kirjaa suosittelisit?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Parapsykologiaa käsittelevien teosten mukaan telepatialla tarkoitetaan tietojen hankkimista toisesta, etäällä olevasta henkilöstä, hänen ajatuksistaan, tunteistaan ja mielikuvistaan, käyttämättä tunnettuja aisteja, loogista päättelyä tai teknisiä laitteita. Telepatia on myös yhteydessä sympatiaan ja "samalla aaltopituudella olemiseen". Fyysisen kehon ympärillä olevilla
energioilla katsotaan lisäksi olevan suuri merkitys.

Lisätietoa saat mm. teoksista: Butler, W.E.: Telepatia, Virtanen, Leea:
Telepaattiset kokemukset, Luukanen, Rauni-Leena: Kuolemaa ei ole, Messing, Wolf: Salattu tietoni ja Eysenck, Hans J.: Selittämätön todellisuus. Myös Tieteen kuvalehti 1997 : 2, liiteosa sisältää asiasta lyhyen artikkelin. Oulun kaupunginkirjaston aineistotietokannasta (www.ouka.fi/kirjasto/intro) löydät asiasanalla telepatia vielä muitakin viitteitä.