Löytyisiköhän poikia kiinnostavia Suomen 1500-1700-luvun historiasta kertovia kirjoja? Aikamatkojen vinkkaukset on enemmän suunnattu tytöille...

Kysytty

Löytyisiköhän poikia kiinnostavia Suomen 1500-1700-luvun historiasta kertovia kirjoja? Aikamatkojen vinkkaukset on enemmän suunnattu tytöille...

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Pojille suunnattua kotimaista historiallista kaunokirjallisuutta
ilmestyy todella harvakseltaan, ja useimmat teokset sijoittuvat
keskiaikaan. Tässä muutama 1500-1700-luvuille sijoittuva nuortenkirja,
osa faktiota l. faktaa fiktion muodossa:
Hollmén, Roope: Hakkapeliitat: Suomen historiaa lapsille.
Kohonen, Laila: Hakkapeliitan poika. (1600-luku)
Kuisma, Juha: Suomen lasten historia.
Moilanen, Paula: Herttuan hovissa: elämää 1500-luvun Turussa.
Wilkuna, Kyösti: Tapani Löfvingin seikkailut isonvihan aikaan. (klassikko)