Otsikko
Mikä olisi mielestänne sopivan uuvuttavaa kesälukemista? Tarkoitan siis tiiliskiviromaaneja, joiden kanssa voisi välillä torkahdella ja sitten taas seuraavana…

Kysytty

Mikä olisi mielestänne sopivan uuvuttavaa kesälukemista? Tarkoitan siis tiiliskiviromaaneja, joiden kanssa voisi välillä torkahdella ja sitten taas seuraavana päivänä jatkaa tietäen, ettei kirja lopu ihan heti eli siis ikään kuin kesken. Tekstin ei tulisi kuitenkaan olla liian korkealentoista tai vaikeaa, jottei lukemisen rentouttavuus muuttuisi silkaksi työksi. (Itse olen miettinyt, että esimerkiksi Taru sormusten herrasta, Sota ja rauha yms. voisivat olla juuri tämäntyyppistä etsimääni kesäluettavaa, mutta kaipaisin vielä muita vinkkejä klassikoista ja muistakin...)

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Tässä pari vinkkiä:
Hesse; Hermann: Lasihelmipeli
Proust, Marcel: kadonnutta aikaa etsimässsä
MacDonald, Ann-Marie: Linnuntietä
Alnæs, Karsten: Euroopan historia. Herääminen : 1300-1600
Alnæs, Karsten: Euroopan historia. Kiihkon aika : 1600-1800
(Alnaesin teos on erittäin sujuvasti ja mielenkiintoisella tavalla kuvaillut Euroopan historiaa. Hän kertoo arkielämästä, eikä hallitsijoista ym. Voi lukea kuin romaania)
Némirovsky, Irène: Ranskalainen sarja
Nesser, Håkan: Kaikki kirjat, hienoa jännitystä
Mankell, Henning: Kaikki kirjat, hienoa jännitystä ja loistavia Afrikka-kirjoja.