Otsikko
Mikä oli Ensio Itkosen koulutus? Jos hänen nimensä googlettaa, tulee tieto, jossa lukee: Koulutus: Tampereen yliopisto (1972)

Kysytty

Mikä oli Ensio Itkosen koulutus? Jos hänen nimensä googlettaa, tulee tieto, jossa lukee: Koulutus: Tampereen yliopisto (1972)

Vastaus

Vastattu

Ensio Itkonen meni mukaan isänsä 20-luvulla perustaman autokoulun toimintaan vuonna 1952. Onni Itkonen kehotti poikaansa suorittamaan ajo-opettajan tutkinnon. Ennen kuin meni varsinaiselle autokoulun opettajakurssille, Enska aloitti valmistavan kurssin kirjeopistossa. Hän ei kuitenkaan ehtinyt saada opettajan papereita käteensä, kun isä-Itkonen kuoli ja Enska joutui suoraan autokoulun johtajaksi. Tampereen yliopistossa hän suoritti vuonna 1972 aikuisopetuksen approbaturin.

Lähde:
Veli-Matti Kunnari, Ensio Itkonen : ajoneuvoksen albumi