Mikä novellikokoelma? Kirjoittajana ainakin 80-luvulla kuuluisa jännityskirjailija, jonka nimeä en saa päähäni. Yksi novelleista kertoo etelänmatkaajasta, joka…

Kysytty

Mikä novellikokoelma? Kirjoittajana ainakin 80-luvulla kuuluisa jännityskirjailija, jonka nimeä en saa päähäni.

Yksi novelleista kertoo etelänmatkaajasta, joka houkutellaan kalastamaan jahdille. Hän saakin suuren marliinin? , jonka lopuksi vapauttaa takaisin mereen ja saa paikallisten kunnioituksen.

Toisessa novellissa naimisissa olevaan naiseen rakastunut mies palkkaa palkkamurhaajan tappamaan naisen aviomiehen, jotta saisi naisen omakseen. Murhaaja tekee työtä käskettyä, mutta tappaa samalla myös naisen, ettei murhalle jää todistajaa.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Etsitty novellikokoelma on Frederick Forsythin Tunnollinen tappaja (Otava, 1982). Palkkamurhaajatarina on kokoelman niminovelli, Mauritiukselle sijoittuvan kalastuskertomuksen nimi on Keisari.