Mikä Maaria Leinosen runo kyseessä ja missä teoksessa runo on julkaistu? Pätkiä runosta: "Heräsit liian varhain kevääseen, perhonen ...vaan mikä riemu niillä…

Kysytty

Mikä Maaria Leinosen runo kyseessä ja missä teoksessa runo on julkaistu?
Pätkiä runosta:
"Heräsit liian varhain kevääseen, perhonen
...vaan mikä riemu niillä
jotka näkivät lepattavan lentosi
kulokenttien kukattomien yllä
jään virratessa laskuun"

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

”Liian varhain heräsit perhonen kevääseen. Lepatat kulokenttien kukattomien varpujen yllä. Kuihdut kylmenevään iltaan löytämättä ainuttakaan kukkasta täyttämättä tehtävääsi turhana kuin keskeneräinen unohtunut ajatus…”

Näin alkava Maaria Leinosen runo löytyy teoksesta Suven ja talven välimerkit (1992) sivulta 28. Runo löytyy myös kokoelmasta Elämän täysi; Kootut runot 1980-1993 (2005) sivulta 308.