Kuinka monta kirjaa Helsingin kirjastot hankkivat vuodessa? Tarvitsen summittaisen arvion tarkkuusmarginaalina 1000 kirjaa. Kiitos! :-)

Kysytty

Kuinka monta kirjaa Helsingin kirjastot hankkivat vuodessa? Tarvitsen summittaisen arvion tarkkuusmarginaalina 1000 kirjaa. Kiitos! :-)

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Helsingin kaupunginkirjasto hankki vuonna 2000: 120 911 kirjaa, näistä eri nimekkeitä oli 19 715. Muuta aineistoa mm. levyjä ja videoita hankittiin
29 226, joista eri nimekkeitä oli 10 944.
Enemmän tietoa kirjaston aineiston hankinnasta löytyy teoksesta:
Helsingin kaupunki. Kaupunginkirjasto Tilastoja - Statistik 2000. Teosta on saatavissa Pääkirjastosta, jossa on sekä lainattava kappale, jonka saatavuutta voit tarkistaa osoitteesta http://www.libplussa.fi , ja käsikirjastokappale, joka on sijoitettu Helsinki-kokoelmaan.