Otsikko
Mikä instanssi ottaa vastaan neulottuja sukkia nyt, toukokuussa 2024, erit. asunnottomien hyväksi

Kysytty

mikä instanssi ottaa vastaan neulottuja sukkia nyt, toukokuussa 2024, erit. asunnottomien hyväksi

Vastaus

Vastattu

Ehyt ry:n ja A-klinikkasäätiön Lahjoita lämpöä -kampanja kerää esimerkiksi villasukkia, lapasia ja pipoja asunnottomille ja vähäosaisille. Keräysaika on ollut vuosittain syksyllä, oletettavasti myös tänä vuonna. Villasukat juuri asunnottomille kannattaakin laittaa talteen tätä ajankohtaa ajatellen.

Tässä lisäksi joitain muita tahoja, jotka ottavat vastaan villasukkia ympäri vuoden:

Sytomyssy-keräyksen kautta voi auttaa sytostaattihoitoja saavia syöpäpotilaita. SytomyssyHUS | Facebook

Suomen Punainen Risti toimittaa villasukkia ja -vaatteita kylmiin maihin. Vaate- ja tavaralahjoitukset - Punainen Risti

Punaisen Ristin kautta villasukkia voi lahjoittaa myös erilaisia vaikeuksia kohdanneille nuorille. Nuorelle apua arjen ongelmiin - Punainen Risti - Punainen Risti

Hope-yhdistys jakaa vaate- ja tavaralahjoituksia vähävaraisille ja kriisin kokeneille perheille Suomessa. Haluan auttaa - Hope - Yhdessä & Yhteisesti ryHope – Yhdessä & Yhteisesti ry (hopeyhdistys.fi)

Vauvakassiyhdistys ottaa vastaan uusia villasukkia isojen varpaiden lämmikkeeksi. Projektit | Vauvakassiyhdistys Vaaka ry (yhdistysavain.fi)