Mikä ihme mahtaa olla laulu, jonka sanat kuuluvat kutakuinkin näin: "Nyt on heinäkuu, etkä käytä rintsikoita; vehree lehtipuu, kierrän kanssas kahviloita. …

Kysytty

Mikä ihme mahtaa olla laulu, jonka sanat kuuluvat kutakuinkin näin:

"Nyt on heinäkuu,
etkä käytä rintsikoita;
vehree lehtipuu,
kierrän kanssas kahviloita.
Huules raottuu,
tarjoon sulle tupakoita;
nauru kantautuu,
nuolet kesän eskimoita..."

Olen kuullut kappaleen viimeksi vuonna 1985 ja muistan, että sen esitti mieslaulaja. Voiko kyseessä olla Pirkka-Pekka Petelius? Mikä on tuo kaunis, mystinen laulu?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Laulu on tosiaankin Pirkka-Pekka Peteliuksen laulama ja nimeltään Serkkupoika. Se on Pedro Hietasen säveltämä ja Peteliuksen sanoittama.

Kappale on Pimpparauta-nimiseltä äänitteeltä vuodelta 1985.

Helmet-kirjastoista sitä voi lainata Tikkurilan musiikkivarastosta kasetti- tai LP-levymuodossa:

http://helmet.fi/