Mistä laulusta on pätkä: ..."äitiä nyt vetäkää huolten ja kuormain alta..."

Kysytty

Mistä laulusta on pätkä:
..."äitiä nyt vetäkää
huolten ja kuormain alta..."

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kyseessä näyttäisi olevan Iloinen äitienpäivälaulu, jonka on säveltänyt ja sanoittanut Martti Hela. Ensimmäinen säkeistö alkaa: "Äidille nyt laulamme, laulun ikioman..." Kolmas säskeistö alkaa: "Äitiä nyt vetäkää, huolten kuorman alta.." Melodia ja sanat ovat ainakin teoksessa Laulan ja soitan : koulun musiikkikirja oppikouluja varten / Ahti Sonninen - Martti Räisänen - Olga Naukkarinen, 1972 (11. painos), ja epäilemättä monessa muussakin koulun laulukirjassa.