Haluaisin tietoja kappaleesta, joka alkaa sanoin: "Kelkka on kannettava ylhäälle asti." Kappale voi olla nimeltään Talven touhut. Onko kappaletta saatavilla…

Kysytty

haluaisin tietoja kappaleesta, joka alkaa sanoin: "Kelkka on kannettava ylhäälle asti." Kappale voi olla nimeltään Talven touhut.

Onko kappaletta saatavilla äänitteenä tai onko sitä jossain vanhassa koululaulukirjassa tms. nuottina.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kappaleen nimi on, niin kuin muistit, Talven touhut. Se on Aimo Mustosen säveltämä ja löytyy nuottijulkaisusta Laula leiki: lasten lauluja ja leikkejä (1972). Julkaisussa on tämän ja monien muiden laulujen sanat, melodia ja leikkiohjeita. Kirja on Siikajoenkin kirjaston kokoelmissa. Äänitettä ei kirjastoissa ole.