Mel Tormén "The Christmas Song" Lailan suomeksi laulamana. Tätä Lailan versiota ei löydy miltään levyltä. Onko mahdolista saada mistään nuotteja lauluun?…

Kysytty

Mel Tormén "The Christmas Song" Lailan suomeksi laulamana. Tätä Lailan versiota ei löydy miltään levyltä.

Onko mahdolista saada mistään nuotteja lauluun?
kuuntelemalla kirjoitin sanat.
Joululaulu

Lieden luota tuoksu kulkeutuu
kuuraan peittyy pihapuu.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Näillä Saukin eli Sauvo Puhtilan sanoilla tästä laulusta ei löydy nuottia, mutta muita nuotteja kyllä on. Laila Kinnusen esitys löytyy nimellä "Joululaulu lieden äärellä" Yleisradion kantanauhalta ja Musiikkiarkistosta cd-levyltä "Radio- ja televisiomusiikkia".

Lauluun löytyy monenlaisia nuotteja sen englanninkielisellä nimellä "The Christmas song" ja toisella suomenkielisellä nimellä "Joululaulu". Laulun on säveltänyt Mel Tormé ja sanoittanut Robert Wells. Laulun toinen suomenkielinen versio alkaa: "Hiljaa leijuu maahan hiutaleet". Tämän sanoituksen on tehnyt Riikamaria Paakkunainen. Koska nuotin etsiminen nimellä "Joululaulu" on hankalaa, kannattaa yrittää hakea laulun alkusanoilla. Esimerkiksi Piki-verkkokirjastosta haku alkusanoilla onnistuu. Tämä laulu sisältyy esimerkiksi "Suuren toivelaulukirjan" osaan 9 (sanat suomeksi ja englanniksi, kosketinsoitinsovitus ja sointumerkit).

4 ääntä

Kommentit

Kukahan mahtaa olla kapellimestari / sovittaja?